SLOT ART ORCHESTRA 2023

W tym roku SAO przygotowuje dwa programy i zagra na festiwalu dwa koncerty:

Muzyka do filmu niemego „The Kid” z Charlim Chaplinem – wykonamy program pod batutą kompozytora, Philla Shoreya (USA), który poprowadzi dla nas również warsztaty orkiestrowe na festiwalu. Koncert odbędzie się 11 lipca na głównej scenie festiwalu.

oraz

K3 czyli klasyków trzech: Chopin-Szymanowski-Paderewski – w jazzującym ujęciu – pod batutą Stanisława Słowińskiego


Muzyka do filmu niemego „The Kid” z Charlim Chaplinem połączona z jego projekcją, pod batutą Philla Shoreya

The Kid (polski tytuł: „Brzdąc”), scenariusz i reżyseria – Charlie Chaplin. Premiera filmu miała miejsce 21 stycznia 1921 . Charlie Chaplin jest ikoną. Pod pewnymi względami jego życie osobiste było dość trudne, ale jego filozofia i komedie polegały na czymś więcej niż tanim śmiechu. Zależało mu na tym, aby jego dzieła przemawiały do zwykłych ludzi. The Kid, jedno z jego najbardziej ukochanych dzieł, zostało odrestaurowane i przeniesione z powrotem na duży ekran.
Orkiestra wykona nową muzykę do filmu skomponowaną przez Philla Shoreya w 2021 roku.
Fabuła: Włóczęga znajduje podrzucone niemowlę, którego na próżno stara się pozbyć. Pięć lat później stanowią jedno serce i jedną duszę – chłopiec przejął aż do najdrobniejszego szczegółu nawyki swego opiekuna. Jeden kryje drugiego. Ale szczęście nie trwa długo…

Philip Shorey od wielu lat podróżuje po świecie jako uliczny performer ze swoim teatrem marionetek w walizce – „The Suitcase Sideshow”. Jest kompozytorem, szczególnie muzyki teatralnej, scenarzystą, reżyserem, aktorem, producentem filmów krótkometrażowych. Do jego ostatnich projektów należą: publikacja komiksu „Curse of the Vampire”, skomponowanie nowatorskiej muzyki, które stanowią unikalną interpretację tego klasycznego horroru oraz publikacja książki „Kill Your Art”, a także muzyka do filmu niemego „The Kid” Charliego Chaplina. Obecnie pracuje nad muzyką do kolejnego filmu niemego, „Phantom of the Opera”.  

Warunkiem dołączenia do tego programu jest udział w warsztatach orkiestrowych w Lubiążu w terminie 7-9 oraz 11 lipca (przyjazd już 6 lipca popołudniu/wieczorem). Od tej zasady odstępujemy tylko w wyjątkowych sytuacjach, po wcześniejszym uzgodnieniu!!!


K3 czyli klasyków trzech: Chopin-Szymanowski-Paderewski – w jazzującym ujęciu, pod batutą Stanisława Słowińskiego

Na festiwalu wykonamy program pod batutą kompozytora, Stanisława Słowińskiego, który poprowadzi dla nas również warsztaty orkiestrowe (pod koniec maja we Wrocławiu oraz na Slot Art Festival w Lubiążu).

Warunkiem dołączenia do tego programu jest udział w warsztatach orkiestrowych we Wrocławiu w terminie 26-28 maja oraz w Lubiążu w terminie 10-15 lipca. Od tej zasady odstępujemy tylko w wyjątkowych sytuacjach, po wcześniejszym uzgodnieniu!!!

Ten program to twórcza reinterpretacja utworów trzech polskich kompozytorów reprezentujących trzy różne epoki:

  1. Fryderyka Chopina – etiuda c-moll (Fale oceanu), nokturn e-moll, ballada g-moll, walc cis-moll, preludium c-moll
  2. Karola Szymanowskiego – Preludium h-moll
  3. Ignacego Jana Paderewskiego – I Symfonia; w materiał wplecione również dwie pieśni Paderewskiego do słów Asnyka i Mickiewicza

Kompozytorem całości jest Stanisław Słowiński, krakowski skrzypek, kompozytor, aranżer i producent muzyczny, który kreuje w proponowanym programie świat własnych interpretacji, wrażliwości i przeżyć. Łącząc wirtuozerską klasykę ze swobodą twórczą jazzu, tworzy organiczną wizję muzyki mistrzów, która wciąż pozostaje żywa i zmienia się razem z jej odbiorcami.

Klasyka i jazz na pierwszy rzut oka jawią się jako dwa przeciwstawne spektra gatunków muzycznych. Słowiński twierdzi jednak inaczej. W wywiadzie dla krakow.naszemiasto.pl wskazuje on:

„Uwielbiam poszukiwać w muzyce powiązań i części wspólnych, łączących nieraz bardzo odległe artystyczne krainy. Nie chodzi tu o łączenie gatunków »na siłę«, czego jestem wręcz przeciwnikiem. Chodzi o poszukiwanie muzyki ponadgatunkowej – przełamującej ograniczenia gatunkowe i wymykającej się zbędnej klasyfikacji”.

Proponowana kompilacja to prawdziwy kalejdoskop form wyrazu. Znaleźć tam można zarówno fragmenty klasyczne, jak i pełne swobody improwizacyjnej. Oryginalne wersje dzieł występują tu obok licznych wariacji i inspiracji np. muzyką współczesną, jazzową, czy filmową.

Wszystko to w realizacji osobistego poglądu Słowińskiego na to, co stanowi istotę muzyki – w tym tej najbardziej docenianej. Według niego świętości należy dotykać, przeobrażać ją w wyrazie jej uznania i chęci czerpania inspiracji. Co więcej, sama interpretacja również nosi znamiona sztuki.

„Moim zdaniem piękna, dojrzała interpretacja może być porównywalnie twórcza jak czysta improwizacja – esencją nie jest bowiem różnica między generowaniem muzycznej formy, a odtwarzaniem już gotowej kompozycji. Esencją jest różnica między tworzeniem muzyki nasyconej treścią i emocjami, a wytwarzaniem zjawisk dźwiękowych pozbawionych fundamentu” – mówi Słowiński.


ZAPISY do SLOT ART ORCHESTRA 2023 (SAO)

W tej chwili szukamy jeszcze: ALTOWIOLISTÓW, kontrabasistów, głosów męskich (tenory i basy), perkusjonalisty, tylko do programu K3 – harfy i fortepianu orkiestrowego

LINK DO ZAPISÓW: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdGfrH0HU7dn2ljbzVJIPOLaslTUlaFzL6JO0U1lHAzFvE7LQ/viewform

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej w Poityce prywatności.AkceptujęNie akceptuję