Warsztaty muzyczne 2018

 

Slot to wielogłos. To próba zestrojenia się z innymi, wspólne brzmienia, rytmy i radość, gdy uda się złapać harmonię. To także momenty kakofonii ? jesteśmy przecież różni, każdy i każda z nas brzmi inaczej. Muzyka i dźwięki są na Slocie bardzo ważne ? nie tylko dlatego, że wypełniają wszystkie  sceny, oraz że warsztaty muzyczne pękają w szwach ? także dlatego, że uważność na to, co słyszymy, nadstawianie ucha na inne głosy i inne tony, jest jedną z głównych wartości festiwalu. Cisza też jest ważna. Choć pozornie na Slocie nieobecna, to gdy ją znajdziesz, możesz usłyszeć to, co najważniejsze!

 

AUDIO LIVE PRODUCTION

tura 3 / D4 / 20 oso?b / poziom 2

Czy patrząc na scenę i słuchając koncertu kiedykolwiek zastanawiałeś/ zastanawiałaś się nad tym, jak  to się dzieje, że wszystkie mikrofony i kable działają razem i tworzą wspaniałe dźwięki? A może masz okazję pracować przy produkcji audio i chcesz to robić jeszcze lepiej?

Jim Stembel ? od 10 lat szkoli w zakresie produkcji audio, prowadzi też seminaria dla zespołów obsługujących dźwięk.

 

BĘBNY INACZEJ

tura 1 / C7 alt. A10 / 20 oso?b / poziom 1

Podstawy gry na djembe:  indywidualnie oraz w zespole. Techniki, rytmika oraz melodyka z wartościami nutowymi. Na koniec grupowe jam session, które przygotuje nas do finałowej prezentacji.

Sławomir Cichy ? multiinstrumentalista zaangażowany w wiele krajowych i zagranicznych projektów muzycznych. Nauczyciel muzyki, animator kultury.

 

CHÓR NIEŚPIEWAJĄCY

tura 2 / Z2 alt. G2 / 25 oso?b / poziom 1

Warsztaty wokalne dla głuchych, muzyków i innych. W tym roku ? stała grupa na cztery dni. Ciało, ruch, głos, obecność. Twórczość, odwaga, wolność. Słuchamy, zerkamy do środka, uwalniamy, dajemy głos. Zabawa ? bez zmian.

Bartosz Ignacy Wrona ? od lat słucha, tworzy, opowiada, masuje. Dużo się porusza i próbuje poruszać innych.

 

DIDGERIDOO

tura 2 / C8 / 10 oso?b / poziom 1

Podczas warsztatu nauczysz się wydobywać z didgeridoo dźwięk podstawowy, dowiesz się, jak go modulować, oraz poznasz podstawowe sposoby tworzenia rytmów. Zapoznam cię także z techniką oddechu kołowego.

Maria Wilkirska ? od 4 lat gra na didgeridoo, wiedzę i technikę zdobywała u Michała Esza i Marty Sapierzyńskiej.

 

DJskie i turntablism

tura 3 / D7 / 10 osób / poziom 1

Będziecie mogli stanąć przy profesjonalnym sprzęcie i nauczycie się podstaw jego obsługi. Dowiecie się też, z czym wiąże się praca DJ-a, i jak wygląda zza deków. Warsztaty będą opierać się tylko i wyłącz          nie na pracy przy gramofonach. Warsztaty poprowadzą DJ ChedeRac, DJ Bulb i goście. Zobacz: Scena hiphopowa

UWAGA: Pracujemy z jedną grupą przez cały festiwal ? w kolejnych dniach pierwszeństwo mają te osoby, które były od początku.

 

FLETY Z PCV

tura 2 / F3 / 15 oso?b / poziom 1

Flet alikwotowy ?  czym jest i jak brzmi? Warsztat to spotkanie z tym instrumentem i zapoznanie się z jego budową oraz okazja, by wykonać swój własny flet w dowolnej tonacji.

Tomek Tatarynkiewicz ? z wykształcenia fizyk, teraz pracuje jako cieśla w Danii. Tworzeniem fletów zajął się z własnej potrzeby posiadania instrumentu, sztuki nauczył się drogą eksperymentów.

 

GITARA BASOWA

tura 1 / D4 / 40 oso?b / poziom 1

Będziemy poznawać tajniki gry na basie ? od tych najprostszych do tych najfikuśniejszych. Od wydobywania pierwszych dźwięków, po łomot i nagrywanie się, a także obsługę sprzętu. Nie musisz mieć ze sobą gitary!

Daniel Dębniak ?  gitarzysta, od 19 lat gra w zespole OX, z którym koncertuje w całej Polsce i z którym nagrał kilka płyt. Współpracuje też z innymi zespołami.

 

KIJE DESZCZOWE

tura 1 / F3 / 15 oso?b / poziom 2

Uczestnicy warsztatów będą tworzyć instrument służący wywoływaniu deszczu. Warsztaty wymagają cierpliwości i zaangażowania przez minimum 2-3 dni. Lato zapowiada się gorące!

Katarzyna i Kuba Zajączkowscy ? od lat związani ze Slotem, specjaliści od tworzenia kijów deszczowych i gry na tych instrumentach.

 

KRĄG PIEŚNI

tura 2 / G9 / 100 oso?b / poziom 1

Głos ? piękny instrument, który zawsze każdy i każda z nas ma przy sobie. Każdego dnia będziemy uczyć się i śpiewać pieśni z różnych zakątków Polski i świata. Poznamy też podstawy emisji głosu.

Magdalena Iwińska ? Absolwentka Akademii Muzycznej. Założyła Dom Głosu, gdzie na co dzień prowadzi indywidualne zajęcia oraz cykliczne warsztaty z zakresu pracy z głosem. Pracuje również w Krakowskiej Fundacji Sztuki, gdzie uczy śpiewu.

 

OD ŹRÓDŁA ? technika śpiewu białym głosem

tura 3 / Z2 alt. G2 / 15 oso?b / poziom 1

Śpiew od zawsze był naturalną formą ekspresji człowieka i sprawiał mu radość. Technika białego głosu, którą poznamy w trakcie tych warsztatów, uwalnia naturalne piękno i wolność, które w nas są.

Katarzyna Firla ? od 20 lat prowadzi warsztaty muzyczne, koncertuje i podróżuje, poszukując źródeł i form muzyki.

 

RAP

tura 2 / D6 / 15 osób / poziom 1

Pisanie tekstów, praca nad flow i technikami rymowania. Postaramy się znaleźć nasz indywidualny styl i przekaz. Rapować może każdy, wystarczy poczuć bit!

Dariusz ?Vixen? Szlagor ? polski raper, wokalista i producent muzyczny. Rocznik ’89, ur. w Żywcu, aktualnie mieszkający w Warszawie. Autor kilkunastu płyt. Po wyjściu z tzw. podziemia kojarzony głównie z Rysiem Peją, który jest wydawcą jego trzech solowych albumów. Od 2016 r. oficjalny reprezentant Agencji Artystyczno-Wydawniczej MaxFloRec.

 

RYTM WE WSZYSTKIM

tura 1 / Z7 / 20 oso?b / poziom 1

Uruchomimy plastykę ciała i ruchu, będziemy poszukiwać rytmu we wszystkim. Za pomocą ciała, przedmiotów i natury, w toku zabaw, będziemy tworzyć nowe struktury. Poznamy także techniki improwizacji ? m.in. technikę scat. Na koniec powstanie oryginalny utwór.

Katarzyna Bazgier ? absolwentka muzykologii oraz Wrocławskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, studentka polonistyki, zajmuje się uczeniem muzyki, improwizacją i odkrywaniem nowych technik wokalnych.

 

PIEŚNI TRADYCYJNE Z MAZOWSZA WSCHODNIEGO

tura 3 / G9 / 25 oso?b / poziom 1

Proponujemy doświadczenie wspólnego śpiewu pieśni obrzędowych (pogrzebowych, weselnych, żniwnych) i lirycznych, zebranych podczas badań terenowych prowadzonych na Mazowszu wschodnim.  Naukę śpiewu prowadzimy zgodnie z tradycją, jaka obowiązuje na wsi, czyli przez intonowanie pieśni przez prowadzących i dołączanie kolejnych uczestników w miarę ich oswajania się z melodią.

Julia Biczysko i Marcin Kuliński ? badacze etnomuzykologiczni, członkowie zespołu etnograficznego ?Pieśni do śmierci?, współtwórcy płyty ?Liwiec ? tradycje wokalne Mazowsza wschodniego?, uczestnicy i prowadzący warsztaty muzyczne.

 

PIEŚNI WSCHODNIE WIELOGŁOSOWE

tura 1 / D2 / 30 oso?b / poziom 1

Uczestnicy i uczestniczki poznają elementy emisji śpiewu białym głosem. Wykonamy wielogłosowe pieśni słowiańskie ze wschodu, ze stworzonym w trakcie spotkań warsztatowych zespołem

Katarzyna Martynuska, Natalia Olenderek ? śpiewaczki, od lat praktykują muzykę i prowadzą warsztaty. W 2016 roku ich warsztat ?Pieśni łemkowskie? podbił Slot.

 

PIOSENKO PISANIE

tura 2 / D4 / 21 oso?b / poziom 1

Pisanie piosenek może być prostsze, niż myślisz. Dowiedz się, na co zwracają uwagę profesjonaliści i spróbuj stworzyć swój utwór. Z instrumentem lub bez ? przybywaj!

Kamil Rzońca ?  gitarzysta i singer-songwriter. Muzyką zajmuje się od 15 lat.

 

PULS RYTMU

tura 1 / G14 / 40 oso?b / poziom 1

Spróbujemy wrócić do czasów, kiedy śpiewanie było tak samo nieodzowną częścią dnia, jak spożywanie posiłków.  Przy pomocy niecodziennych, eksperymentalnych technik, uczestnicy będą tworzyć muzykę improwizowaną ? za pomocą instrumentów oraz głosów.

Krzysztof Kołodziński ? muzyczny samouk, inspiruje innych prowadząc we Wrocławiu Puls Rytmu oraz kurs teorii muzyki. Członek jednego z wrocławskich chórów.

 

ŚPIEW ALIKWOTOWY I GARDŁOWY

tura 1 / G9 / 20 oso?b / poziom 1

Śpiew alikwotowy,  fry-singing, śpiew gardłowy ?  wprowadzenie i objaśnienie technik, praktyka. Otworzymy głos poprzez techniki wokalne z całego świata.

Michał Szerląg ? muzyk, nauczyciel śpiewu, od 10 lat praktykuje śpiew alikwotowy, tworzy autorskie metody pracy z głosem.

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej w Poityce prywatności.AkceptujęNie akceptuję